Alla inlägg under juni 2012

!!!

Av Erika - 13 juni 2012 10:57

Då har vi lämnat ifrån oss lägenheten. Det är nu dag 5 i mina föräldrars garage. Det går faktiskt hyffsat. På fredag få vi förhoppningsvis nycklarna så vi kan flytta in. Är less att hålla på med allt strul nu. Jag är så förbaskat irriterad idag. I måndags var jag och klippte mig. Skit bra tykte jag. Klippte halvkort. Såg snyggt ut med produkterna hon geggade på oså. Efter duschen igår sa det POFF!!! Ser nu ut som en 70 tals rockare. Mitt hår lever ett eget liv! Så nu måste jag få en akut tid för att försöka rädda kaluffsen. Kan ju inte se ut så här!! Sen nästa irritations moment; Köpte ju en ny mobil för ca 2 veckor sedan. Den har redan börja krångla. Numrena försvinner hela tiden, den lägger på, dålig mottagning, Den låser sig hela tiden etc.. Så imorgon ska jag in på elgiganten och säga ett och annat. Säger dom då att jag ska betala för reparation (efter 2 v användning) Då kan jag lova att jag får ett utbrott!
Nu ska jag gå ut med hundarna en sväng. Vi hörs och kanske syns, om jag vågar visa mig ute vill säga. /E!

 

Av Erika - 8 juni 2012 15:11

Nu är det äntligen klart!! Några kartonger och datorn ska ut sen är det bara att låsa dörren. Tack för dessa år, hejdå gatan. Bye bye knas grannar. Jag är en enda stor dammråtta just nu. Har krypit i alla vrår för att ta lister och ventiler. En dusch? Ja tack!! Har införskaffat mig två nya älsklingar idag. Säger bara Fröken fräken!! Nej nu måste jag kila. Ha en trevlig helg /E!

   

Av Erika - 7 juni 2012 11:18

Då var städningen i full gång. Den goda nyheten är att det är snart klart. Imorgon kväll/ lördag morgon kan vi låsa dörren för sista gången!! Den mindre roliga nyheten är att vi måste mellan landa hos mina föräldrar en vecka innan vi kan flytta in. Så vi får bo i gästrummet med våra väskor och hundar. Det visar sig hur länge mamma och jag håller sams. Dom är ju super snälla som låter oss bo där iaf. Nu ska jag ta en paus i städandet för en prom med djuren, Linda och Andreas runt spåret. I övrigt ringde en utav de andra valp köparna från samma kull vi köpte vår jämthund från. Han bor tydligen utanför Sundsvall och ville träffas på lördag så att de små busarna fick leka. De ska bli roligt.    
Om någon vill ha en 140´s säng så skänker jag bort den. Har ingen plats för den i huset.
Det är inget fel på den!
Nej nu ska jag göra ett ryck innan vi går ut. Ha en bra dag /E!   

Eko

Av Erika - 6 juni 2012 07:47

Godmorgon. I går kväll hade jag väldigt trevligt med tjejerna från jobbet. Maten var väldigt god. Tycker dock att det var två saker som var mindre roliga, Sällskapet bakom oss förde sånt liv så man hörde inte sina egna tankar ens. Sen var det dimman. Hade gärna velat sett land, men det är ju inget man kan göra åt!

När jag kom hem igår så hade Patrik o svärfar jobbat på som galnngar. Vardagsrummet är tomt för utom en träpall o datorn som står på golvet i ett hörn. Köket är näst intill tomt, För utom köks redskapen. Sovrummet stod iaf sängen kvar. Men skrivbordet hade rykt. Det ekar vid minsta ljud. Nu är det middag på golvet som gäller. Men dom gjort det bra, O jag är glad jag slapp undan värsta hysterin. Nu lite frukost o tvätta innan jobba långkväll. /E!

Av Erika - 4 juni 2012 21:04

Yes, Då var flytt hysterin igång. Patrik är hysterisk, hundarna stressade. Mina föräldrar och svärfar får ställa upp. Kartonger i överflöd, Prylar i massor - överallt. Jag fattar inte... Ja sen ska jag ju inte yttra mig. Jag är nog den som är värst i kaoset. Inget tålamod och blir galen av att inte ha kontroll. *sliter håret*
Att få åka o jobba på dagarna är ju rena semestern! Ska bli skönt när man kan få ordning och börja bo in sig.
Imorgon ska jag på mitt livs första afterwork. Jag som vikarie har aldrig varit välkommen att följa ordinarie på afterwork efter tex studiedagar. Det är annorlunda på avdelningen där jag är nu. De behandlar oss vikarier som en i gänget, vilket är mkt ovanligt enligt mina erfarenheter. Nej nu måste jag fortsätta packa ner köket. Ha ne. =P  /E!

 

Av Erika - 3 juni 2012 11:07

 Ja då har vi fått nyckel numero uno. Det känns väldigt bra men allt känns som en soppa med tanke på att ägaren är sjuk och de inte orkar flytta saker och ting i den fart vi skulle vilja. Nästa måndag tar köparna över vår lägenhat och det låter som husägarna inte är klara med flytten då. Jag tycker synd om dom efter allt som hänt dem, men vi sitter lite i kläm här. Iaf så ska vi börja köra lite saker i em. Vi har ju mer saker än vi trott. En fullproppad vind. En 2:a med miljoner pryttlar och en massa saker hos svärmor. Ett bord står hos mina föräldrar och jag har även en skänk i Östersund.      
Imorgon är det jobb i alla fall. Då kan man liksom komma ifrån alla kartonger ett tag. Nog tjatat. Det är väl lika bra man börjar fylla kartongerna innan hundarna ätit upp dem helt.    /E!

 

Av Erika - 2 juni 2012 14:14

Ja då var det dags att inse att min gamla mobil ville gå i pension efter ett halv år

med en massa krångel. Idag (2-6-12) var dagen då jag, Erika (som ALDRIG skulle skaffa en smartphone)

köpte just en sådan. Det blev en samsung galaxy ace. Den är liten, enkel att förstå och ja, typisk Erika mobil. Det visar sig väl om jag fastnar i samma wordfeud träsk som resten av sverige. Men det tvivlar jag på.

Det är mest Patrik som sitter och leker med den... =) Blir nog en likadan för honom med i framtiden.

Ikväll ska jag o Evelina käka ute. Skönt och se lite folk, trots tråkvädret. Nu ska jag gå och rädda Patrik från att bli mobilberoende ;D Ha de bra /E!  

Av Erika - 1 juni 2012 18:58

Då har man arbetat klart då. Jag är helt slut efter veckan som varit och      

allt som ska planeras inför flytt. Usch och fy, min hjärna blir bara gröt.

Skulle blivit utgång idag men nu dök det upp något som ändrade de planerna,

vilket kanske var lika bra. Jag tar mig ett glas vitt och kryper ner med en bok istället./E!

   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards