Alla inlägg under september 2012

Av Erika - 30 september 2012 21:29

Vilken bra helg jag har haft!!
Jobbade på 51 i fredags. Trots att det kan vara körigt ibland så är det ju så roligt.
Sen drog jag ner på stan och vände ut och in på plånboken =O
Efter det blev det middag på mezoyo med Eve och Patrik.
Patrik drog hem till vovvarna efteråt så de inte skulle vara ensamma så länge.
Sen gick vi ut. Sammanstrålade med två kollegor från
51. Efter några drinkar  1 2 3 4... senare så var man på rejält party humör.

Fick till o med se en kollega shake´a loss på dansgolvet.
Hehe.. Ja nu är inte ja så smidig i mina moves direkt, så man ska väl va tyst!!

Igår ja då var det en dag som man kan kalla "Levande död gör måste ärenden på birsta" dag!
Bakis.. mjo visst serru! Men vi hade massor att köpa och fixa inför allt vi skulle försöka ordna idag.
Ja det gick ju och jag överlevde. men somnade tidigt!!

Idag då.. jo patrik och mira drog till skogs kl 06.00 Följa med? Glöm det!!!
Jag och saga sov till halv 8. Sen städade, tvättade jag. skruvade ihop ikea möbler. Rev ner asfula furumöbler och knäppa saker som satt fast i väggen(??) från 1800 talet. Jag förstår inte varför det skulle vara furu på furu på furu !!
Så jäkla fult!! Ja iaf så drog jag och eve på trav sen. Tanken var att vi skulle titta på skärpan som sprang.
Jo men vi selade och de jäkla skorna skulle ju av. Jag hatar sulor. De sitter ju så hårt!! Men det är ju så kul!!
O skratta gjorde vi! Nu ha jag målat byrån iaf så nu är jag nöjd.

Har bestämt mig att sluta vara så negativ till allt.
Jag har den förmågan. Man lever ju bara en gång.
Så nu ska jag ta vara på dagen!! Sitter nu med musiken på hög volym.
Tjocksockarna på och mår gott!!
Japp nu var jag klar med dagens uppsats.
Ha en trevlig kväll people ;)  /E!

Av Erika - 25 september 2012 07:15

Men fy fasen vad kallt det är.
Igår klockan 20.00 var det 1.5 grader utanför mitt fönster.
Det är istiden som tågar in med stormsteg!!
Våra såkallade isolerade treglas fönster blåser det rakt igenom!!
Luftvärme pumpen lade av i helgen och jag bor i 4 lager kläder.
Men va less jag blir!! HUS?! En hyreslägenhet låter vääääldigt lockande just nu!!
Uscha, fy, burr och blä!!! Varför kunde VI inte lyssna på MIG.. Ett hus med kamin!!
Det är ett måste!! Nej nu ska man frysa ihjäl och bli ruinerad!!

Nej nu blir det te och varma koppen.
Eventuellt drar jag till stugan idag. Eventuellt. Beror på om jag kan snylta skjuts =p
Där finns det ju kamin =D O vacker natur =D
Jag mår sååå bra där! Freedom!!
Jag HATAR att inte kunna ta körkortet!!
Alltid beroende av bussar och andra. Pytt säger jag bara!!

Nu börjar den här tiden på året jag verkligen inte tycker om. (Jo det är mycket jag ogillar)
Men man måste sätta sig efter sommarviket och ringa runt till alla gamla arbplatser och se om de behöver vikarier, eller börja söka sig till nya. Evig kamp efter timmar. Jag brukar vara inskriven på 4 till 7 olika arbetsplatser under ett år som jag springer emellan.  Ibland får jag ihop över en heltid. Ibland mindre. Så det är bara att slå upp telefonboken (!) och sätta sig ner. =/

Aja nu blev det mkt här igen. Som vanligt mest gnäll.. =p
För er som ändå läser.. Ha en bra dag /E!

     

Av Erika - 18 september 2012 16:10

Städat huset idag. Alltså.. Tre våningar, Det är väl en sak och bara dammsuga men dammtorka, torka golv, fönster osv...  Vad tänkte jag med???!!! Ja ja det är ju gjort nu iaf. Fönstren tar jag dock en annan dag. Orkar inte!!
Sen ska ju pärerna och löken upp i veckan oxå!!
Men jag har ju inget bättre för mig (!), Verkar vara dåligt med pass nu på avdelningen. Ska ta och ringa runt på mina gamla arbetsplatser och se om det behövs vikarier. Hur ska detta annars gå. =(

Patrik har dragit på utejobb igen nu då. Gotska sandön. Det är säkert jätte fint där. Lite avundsjuk på han som får resa och se så många olika platser. Sånt jobb vill jag oxå ha. Men istället för att montera ihop reservkrafts genaratorer.. eller va det nu är... Så skulle jag kunna tänka mig att arbeta som ridreseledare. Fatta vilket dröm yrke!!!

Iaf så sitter jag här med mina gosiga hundar. Mira är sur, vet inte varför.. jag talar inte hundspråk.
Saga har börjat med en förbaskad ovana att tugga sönder ALLT!!! Så nu inskaffas "fy" spray. Annars är hon så glad så =)

Nu ska jag krypa ner i soffan o se på björnbröder. Sen ska jag unna mig en kopp te =)
Ha en trevlig kväll /E!

 
 

Av Erika - 15 september 2012 14:13

Ja men då var man tillbaks i huset efter nån dag i stugan igen då.
Det blev sammanlagt 10 djur skjutna. Den största var en oxe på 16 taggar.   
Så nu har vi fyllt på i frysarna.
Vi blev tilldelade filé och det tackar vi för. Hoppas på kalv i oktober.
Ett grattis till Patrik som sköt en kalv i onsdags.
Igår paketerade vi kött och skulle mala färs.
Då gick vår köttkvarn sönder.. Det var inte så lyckat.
Som tur var fick vi låna mina föräldrars kvarn idag. Så nu va det gjort.
9 kg färs då!!
Ja vad blir det för mat?....
Patrik gör råddjurssadel och älghjärta.. Det sist nämnda har jag aldrig prövat så är lite skeptisk.
Men det blir nog gott!!

Våra sura grannar verkar ha flytt sin kos för nu står här flyttbilar och nya människor på tomten. Ska bli roligt att träffa de nya grannarna. De kan ju omöjligt vara otrevligare än de förra... Eller?

Nu ska jag tvätta och lite sånt. Även odjuren ska tvättas. Efter en vecka i skogen är de ganska skitiga. De rullar ju sig i allt förbaskat de hittar.
Till veckan blir det inskolning på ny arbetsplats, för timvik.
Patrik åker på utejobb igen på tisdag.

Ha en trevlig helg /E!
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards