Alla inlägg under januari 2013

Av Erika - 30 januari 2013 17:15

Ja se det snöar...

Patrik kör slungan för fullt.

Själv väljer jag att dammtorka.

Helt slut efter dagens arbetspass.

Vissa dagar känner man direkt när alarmet ringer att,

ja ligger nog bara kvar här!!

Det har inte hänt något men jag är bara så trött.


Nu är det mindre än en vecka kvar till skolstart.

Nervös, exalterad, peppad, ja you name it..


Jag har kommit fram till ett faktum.

Jag tycker det är roligt att träna, för det tycker jag.

När jag väl är där!!

Det handlar om att jag ska släpa min ända dit.

Heter man Erika så är det inte så lätt. 

Finns många ursäkter.

Väl på gymmet så ger jag järnet såklart.

Så.. Gymmet får komma till mig. (!)

Har införskaffat träningsfilmer.

Så de enda ja behöver göra är att hasa mig ner för trappan

Köra ett pass på allt från 20-60 min.

Sen hasa mig upp i duschen!!
Perfect!! Sen ha jag ju simningen oxå.

Min snälla vän och kollega Tessan ska ju lära mig att crawla oxå   

Hur nu det ska gå...


Jaja. Bäst man fortsätter med dammningen..

Ha en trevlig kväll people /E!

Av Erika - 24 januari 2013 13:38

Torsdag var det idag då.

Vart har veckan tagit vägen.

Ska det gå i den här farten så är det dags att packa väskan till

både stockholm och canarias snart..


Jag vill tacka mina underbara kollegor för en underbart

trevlig kväll igår.

Det var faktiskt lyckat. (!)


Imorse vaknade jag av att min kära mor skulle lämna saga.

Hon bankade på dörren sen låste hon upp med extra nyckeln,

Ropar mitt namn och frågar om jag mår bra.

Jag som inte vaknat till riktigt flyger rakt upp och ramlar

ur sängen och slår näsan i fönsterbrädan.

Godmorgon!!

Till saken hör att jag alltid svarar i telefonen.

Men nu hade jag tydligen lyckats ställt in den på ljudlös...

Så jag hörde inte att hon ringde 1..2..3..4.. gånger...

Jaja jag vaknade ju iaf..   


Nu har jag diskat och städat undan gårdagens bravader.

Varit på promenad med vilddjuren.

Tvättat och lagat lite mat.

Även laddat ner film.

Så nu ska jag slöa ner mig i soffan.

Ha ré /E!

                                      


Av Erika - 23 januari 2013 13:17

Då var det onsdag då.

Den 23:e. D day.

Ja det är upp till bevis ifall jag kan få till någon mat

som går att äta eller om de stackarna som kommer åker på matförgiftning.

Det visar sig, hehe..

Har städat och städat och städat.

Men hur jag än gör så är det hundhår överallt ändå.

Det är den stora nackdelen med djur.

Ja ja nu struntar jag i det här.

* Till mina kära kollegor; *

* Ladda med allergi piller och *

* kläder som tål hårtussar. *


Jag och Saga var ute och busade i snön

för en timme sen.

Kastade pinnar osv..

Då flög hon med nosen rakt in i en gren.

Rev upp nosen.

Stor reva och blodet rann väldigt.

Mitt lilla hjärta! Jag får ju panik när något händer med hundarna.

Varje gång Patrik har varit på ute jobb har hundarna gjort illa sig!!

Jag förstår inte...!

Ja som tur är har vi blodstoppare hemma.

Så jag fick stopp på blödningen.

Fick ner min puls och nu blir det inge mer lek idag!


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och vila lite innan

jag börjar fundera på nån matlagning.

Ha en bra dag /E!

                                                                                     


Av Erika - 22 januari 2013 17:35

Här sitter jag med en kopp te, lyssnar på musik

och mumsar på choklad.

Ja ja jag vet att jag kör lchf. Men ska ju ändå fuska

imorgon då det är halv 8.

Sen har ja varit så grymt choklad sugen de senaste dagarna.

Så det så!

Saga ligger här och tuggar frenetiskt på ett snuskigt märgben.

Mira valde att sova hos svärfar inatt.

Så nu var vi bara två helt plötsligt.

Har tankat ner fem filmer till laptopen så nu

blir det filmmaraton med saga ikväll.

Men säg inget till Patrik bara..

Hundarna får ju inte vara i sängen..

Men jag gör ett undantag bara för idag..   

Nu ska jag börja min film kväll med disneys brave.

Jag älskar tecknat!! O det är jag stolt över.

Ha en trevlig kväll. /E!

                                                                           


Av Erika - 21 januari 2013 18:04

Jao men då var arbetshelgen på fyra dagar avklarad då.

Skönt att få dra in några kronor.. Men så är det ju kul oxå.

I helgen har det hänt grejer här.

Soffan har anlänt. Vi har fått fint i gillestugan.

Tavlan har kommit på plats uppe. O jaa det börjar se hemtrevligt ut nu.

Imorgon åker Patrik på ute jobb.

Jag och hundarna ska bara ta det lugnt och promenixa.

Sen så ska ja ju såklart städa inför 1/2 8.

Nu blir det en sallad från marco polo.

En film. Sen så somnar jag nog gott!!

Ha en bra måndags kväll!! /E!

                                                                       

Av Erika - 18 januari 2013 09:00

Uscha vad kallt det är.

Norrland i all ära men -22 och endast +17 inne..

Nej det är för kallt för mig.

Hade gärna stannat inne.

Hundarna hade kunnat fått kissa utanför dörren,

och jag hade kunnat släpa mig tillbaka till mitt varma täcke sen.

Men plikten kallar.

Blir en jobb helg på area 51.

Så det är tur att jag trivs så bra, och att jag gillar jobbet.

Annars hade jag inte klivit upp idag.


Va och simma igår.

Det är så avslappnande.

Men igår fick jag en låsning i ena skuldran så

det var väl mindre roligt..


På kvällen åkte tavlan upp i vardagsrummet.

och alla kartonger som stått överallt åkte ut.

YES!! Lite ordning på torpet!

Sen har soffan kommit (Lycklig!)

Så den hämtas på lördag.

Så tisdag ska jag ägna åt att fixa till i gillestugan och

det sk gästrummet.. Det är ju inget gästrum längre men jaja..

Onsdag blir det städ och matlagning. 


Nu kaffe sen jobb!!

Ha en bra fredag /E!


Av Erika - 15 januari 2013 14:13

Ja men då var snart halva veckan gjord då.

Tiden rullar på. Snart är det jul igen (!!!)

Nej då.. Men det känns som dagarna bara flyger iväg.

Idag har jag varit och klippt mig.

Jag skulle ju spara långt hår igen tänkte jag.

Blir ju så less på samma frisyr efter ett tag.

Men väl där så ville ja pröva nå nytt.

Så nu sitter ja här med hel lugg och upptaggat hår.

Få bli långhårig en annan dag.


Har begravt två avlidna blommor i soptunnan 

den senaste månaden.

De blommor som kommer innanför min dörr går

mot en säker död.

Jag är totalt värdelös på växter.

Bestämde mig att gå till interflora och säga som de är.

Vill ha en blomma som överlever mig.

Så i mitt hus finns nu fem växter.

( Då har faktiskt fyra av dessa klarat sig länge!! )

Om de överlever visar sig. Jag ska göra mitt bästa.

Hade jag gillat växter hade jag blivit florist eller något.


Nu blir det kaffe och en brottningsmatch

med dammsugar monstret.

Bye bye /E!

                                                                       

                                                                           



Av Erika - 14 januari 2013 09:22

Godmorgon.

Då har helgen varit då.

Jobbat dag både lördag och söndag.
Ska jobba kväll idag oxå.

Bra jag får jobba lite. 

Sen vet man ju inte när det blir nästa gång.

Det kan bli imorgon eller om en månad. 

Jag hatar verkligen att vara timvikarie.

Men jag är inte den enda...


Idag är det så kallt så jag tänker bara gå ut när jag måste.

Hundarna får ingen lång promenad idag inte.

Nej lite mildare kan det få vara. 

Kring -4 till -7 är lagom.

Inte kallare än så. Det blir så kallt inne då.


Nu börjar jag få ordning i huset.

O denna vecka hämtar vi soffan!

Glädjen är stor över denna soffa!!

Det handlar ju såklart inte om själva soffan utan om att

det blir ett rum till som blir klart.

Igår målade Patrik på trappen en gång till. Så fint!!


Sen är menyn till halv 8 klar.

Jag har till och med fått hundvakt.

Så det ska bli jätte roligt!!


Nu ska jag gå och fylla på kaffet
och läsa lite ur kurslitteraturen.

Have a nice day/E!


                                                                         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards