Alla inlägg under februari 2013

Av Erika - 20 februari 2013 07:42

God morgon!


Idag ska jag städa, packa det sista, och mysa med tjejerna.

Måste ju jaga iväg dammpudlarna så svärfar vågar bo här.

Ska försöka sätta mig med uppgifterna oxå.. 

Men jag vet inte om det komma gå så bra.

Fasen alltså!

När man ska åka utomlands ska man vara avslappnad 

och bara ta det som det kommer.

Jag har legat stel som en pinne hela natten.

Drömt mardrömmar hela natten om jobbet,

flygkrascher och hundarna.

Imorse försökte jag ta mig en sovmorgon.

Ha! Stel som en trästamm! 

 Vi ska byta tåg två gånger inatt.
Sitta på arlanda 7 timmar.
Så ja får ju försöka (!!) sova på bänk.

Sen på flyget blir det nog lite alkohol om jag ska överleva!

HA! Prakt exemplar på norrlänning anländer

till Gran Canaria imorgon em. 

När jag avklarat den mardröm resan 
så väntar ju faktiskt bad, sol och bad!!
Ja struntar i allt annat bara jag får bada och sola.

Annars behöver jag inte åka.

Ja är som ett barn! 

Nu ska jag koka mig lite kaffe och gosa med tjejerna

innan jag tar itu med dagen!

Ha det bäst alla!! /E!

Av Erika - 19 februari 2013 12:47

Tisdag


Har de senaste dagarna jobbat

11-21.30
7-21.30

11-21.30

I dag är jag slut i både huvudet och kroppen.
Jag har själv valt att jobba de tiderna och jag trivs så det är inte det.

Men trött och slut kan man bli ändå!

Jag har suttit och försökt plugga...

Men fått börja om tre gånger.

Det är error i hjärnan.

Så böckerna har åkt in i hyllan.
Har börjat packa, hittat biljetterna och fått lite ordning..

 

Ska släpa mig iväg till birsta och köpa en bikini

och nå mysbyxor att åka i. (Jag orkar inte och jag VILL INTE!!)
Men ja måste ju.. Bläää...

En filt, en kopp te och en bra film..

Tack och godnatt..

 

Pratade med mamma och pappa.

De är ju redan nere på canarias.

De låg i feber och mådde inte alls bra.

På planet ner hade alla hostat och snörvlat.

Tre stycken hade spytt..

Jippie....

Nej positiva klubben här..

Ska ja ta och masa mig ut på en prom med tjejerna

och sen ta tjuren vid hornen och bege mig till birsta tro..


Ha en bra people /E!



Av Erika - 18 februari 2013 09:01

Morning!

Jösses alltså.
Det är ju måndag idag.
Jag har jobba långpass lördag, söndag och ska även ta ett idag med.

Ska snart bege mig.

Packa inhandla kläder och städa...

Ja allt sånt får bli i sista minuten i morgon.

Jag har inte ens koll på var biljetterna är...

Låter INTE som mig.

Jag brukar ha packat två veckor innan. 

Gjort en lista en månad innan.

Även dubbelkolla att jag har biljetterna.

Sjukligt beteende... Men thats me!

Konstigt nog inte denna gång..

Så nu börjar paniken smyga sig på..

Jag hoppas verkligen att min syster har biljetterna..

Skolan har jag inte hunnit börja med.
Fick uppgifterna i fredags em.
Börjat titta på dem, men det har varit så mycket nu..
Jag måste sätta mig ner när jag komma hem!!

Idag ska Saga vaccineras.

Som tur är kunde P åka med henne!
Nu ska jag ta ett varv och plocka lite tvätt och göra mig iordning.

Sen måste jag ha kaffe innan jobbet!! 

Ha en bra början på veckan! /E!

Av Erika - 15 februari 2013 09:10

Godmorning


Som jag nämnde i gårdagens inlägg;

Jag var väldigt trött igår.

Halv 9 landade jag på kudden.

Jag har nu sovit 11 timmar.

Jag skulle gott kunna sova tre timmar till.

Men jag har två morgonpigga hundar som står och piper och vill ut.

Hmm, det har varit lite mycket på sistone.

Så jag tror de där timmarna var väl behövda!


Börjar känna mig lätt stressad över utlandsresan.

Har inte gått igenom garderoben än.

Det måste jag göra idag.

Kolla så att allt finns hemma som ska med.

Även till hundarna nu när svärfar ska bo här och passa dem.

Aja.. Få ta det pö om pö.. Det löser sig.


Men snälla nån.. Undrar om ja ska gå och lägga mig igen..

Det här går ju inte.. Sitter ju och halv sover.

Eller så blir det fem koppar kaffe.

Få fundera på det en stund..


Ha en mysig fredag! /E!

Av Erika - 14 februari 2013 19:40

Godkväll i stugorna!


Jag kan meddela att jag är totalt slut som artist!

Jag har legat en dag före hela veckan.

Så det får gärna vara fredag idag..

Virrpanna som jag är tog jag fel på jobbdag igår, men det löste sig.

Dagens arbetspass har varit relativt lugnt.

Dock kan vissa dagar kännas extra jobbiga ändå.

Jag kände idag att jag är riktigt less

på att jobba timmar.

Jag trivs så bra där jag jobbar.
Det har absolut inte med det att göra.

Utan jag vill bara ha ett vikariat eller tjänst.

Kunna styra upp saker och ting.

Veta att jag har en stabil ekonomi.

Att få vara delaktig i saker som annars bara ordinarie personal får.

( Gäller alla arbetsplatser jag arbetar på. )


Aja...

I allafall så fyller min kära pappa år idag!

Vi har varit ut och grattat honom med tårta och glatt humör.

Imorgon åker han och mamma till Playa del Ingles.

Jag, Syrran, Patrik och Simon möter upp dem på torsdag!

Ska bli sååå skönt!!


Nu ska jag peta i mig lite keso till middag sen ska jag krypa till kojs.

Är obeskrivligt trött.

Slutar väl med att jag blir sjuk till resan med min tur. =/

Aja, fröken positiv här!


Imorgon ska jag o P käka ute och sen gå på bio.

Ska bli kul och se lite folk!

Ha en mysig alla <3 dag ;) /E!



Av Erika - 12 februari 2013 11:28

Go´morron då!

Inne på min 3:e eller 4:e kopp kaffe.

Lyssnar på rix fm och varvar ner lite.

När jag är sk "ledig" kan jag inte bara sitta 

och vänta på att jobb och skola ska höra av sig.

Livet kan inte stanna upp, då blir jag g.a.l.e.n

Så nu är huset storstädat, gården skottad och hundarna har fått sig en promenad.

Nu har iallafall Saga oxå insett att

dammsugarmonstret är en fiende. 

Hon hjälpte mig att skälla ut sattyget (!) idag!

*Och till mina kollegor; Jag är kanske lite uppvarvad men oroa er inte,

jag kommer in frivilligt imorgon. (Dock för att jobba ;) )*


Igår var jag och Tessan till vår underbara arbetskamrat C.

Haha det var ett äventyr utan dess like!!

Det började med att grannen fick skotta lös oss.

Sen körde vi fel.

Ja det var länge sen jag skrattade så mycket!


Tydligen så har kursansvarige läraren legat i influensa och ska

ta tag i uppgifterna så fort som möjligt. Bra de!


Nu blir det lunch!
Ha ne så bra/E!

                               Hos C.

                                          Saga tror hon är en

                                                                                    liten hund som                                                                                       

                                                                                  ryms i en kattsäng ;D                                                                      

 



                                                  Super söt bild ja såg på nätet =D

Av Erika - 11 februari 2013 09:10

God morgon!

Som en äkta norrlänning ska jag nu klaga!

Nu är jag förbaskat less på att skotta!

Hur länge ska det snöa egentligen?

Enligt yr.no så ska det hålla i sig idag.

Uppehåll imorgon sen fortsätta på onsdag.

En sak är då positiv.. Motion!!

Men jag tror inte att det är den bästa sortens..

nacken tar väldigt med stryk. =(


Aja.. Igår fick jag jobba!!

Yay!! 7-21.30 en söndag.

Kan det bli bättre..

Hehe ja om jag hade en fast tjänt hade jag varit ganska nöjd.


Nu sitter jag iallafall här och väntar på den jädrans

uppgiften som ska ramla in på hemsidan!

Blä vad stressad jag börjar bli.

Det slutar med att jag får ta med mig den på resan. =(

Nej! Om jag så ska sitta uppe dag och natt ska inte

det komma ivägen för mig och havet!

Jag bara älskar att bada! 

Jag har inte vågat kolla om jag har simhud mellan tårna,

men det skulle inte förvåna mig.


Idag blir det suprise påhälsning hos en underbar kollega

tillsammans med bästa Tessan.

Ska bli roligt =)


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till innan

jag tar itu med lite hus sysslor..

Have a great day /E!


Min favoritlåt just nu ^^


                          


Av Erika - 9 februari 2013 17:05

Go´kväll allesamman!

Idag har jag verkligen skrämt livet ur grannarna.

Mjukis byxor med tjocksockar upp över benen.

Tjock yvig tröja och stor stövlarna.

Yepp sunkiga Erika det är jag det.

Kan snart börja ta betalt för att beskådas..

Vore inget konstigt så som grannarna kollar på en.

Snöskottning har ju såklart varit prio ett 

denna vinterdag.


Sen har jag dragit på mig husmors kostymen.

Bestämde mig att laga mat åt gubben.

Blev baconinlindade haluomi stavar i ugn till förrätt.

Sen någon timme senare vankas nu

ugnsrostade grönsaker med bacon inlindad fläskfilé,

fylld med philadelphiaost/pressad vitlök.

Lite vin till detta då..


Sen ringde de från avdelningen.

Det blir jobb imorgon!! YAY

7-21.30 Toppen!!

Sen har uppgiften jag går och väntar på,

ännu inte kommit upp på sidan.

Något irriterande.

Så då går denna vecka bort.

Plus canaria veckan.

Så jag komma bara ha 4 v på mig.

Aja jag ska nog fixa det ändå!


Ha en toppen mysig lördag kväll!! /E!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards