Alla inlägg under februari 2013

Av Erika - 8 februari 2013 09:33

Här sitter jag med en fullt stor jämthund i knät.

Hon tror nämnligen att hon är lika liten som beaglen.

Så gosig som hon är ska den "lilla" hunden upp i knä då och då.

Aja hon är ju inte ett år än, så man får ju bjuda på det.

Mina hundar är inte bortskämda med mat eller så..

Men med kärlek..

Ouppfostrade är de inte heller,

bara när det gäller att hälsa på folk.

Då blir de liiite väl hyper och kan gå till överdrift.


Aja nu är det fredag! Hade varit roligare om man jobbat och

haft ledigt helgen.

Just nu är det inte mycket på jobbfronten.
Men fredag och helg är ju alltid skönt ändå.

Patrik är ledig och man kan göra något tillsammans.


Måste ju ta tag i det här med csn. Gruvar mig.

Det ska ju skickas in papper, sen är det nå som inte stämmer.

Då ska man hålla på så hundra gånger... Blä!


I övrigt är jag på ovanligt bra humör!

Har varit det de senaste dagarna!!

Känner mig till och med peppad att ta ett varv

med dammsugarmonstret. Den ni!!

Måste vara det här med skolan som gör goda humöret.

Något nytt och utmanande.

Idag ska uppgiften komma på hemsidan.

Spännande! Är peppad!

Nu blir det bus i snön med tjejerna.

Sen.. kaffe, (Inget nytt direkt!)

Ha en toppen fredag, keep smiling! /E!


Av Erika - 7 februari 2013 09:28

Då har bondjäntan från ödemarken varit

och yrat omkring i Stockholm och Sollentuna då.

Säger bara en sak;

Vad är det för fel på folk??

Om jag t.ex bara ska fråga om vägen;

"Ursäkta kan du hjälpa mig..."

Då springer folk som jag vore en patient som

rymt från rättspsyk.

Ingen medmännsklighet där inte.

Sen alla pendeltåg och den där

labyrinten till centralstation.

Ja det märks att jag är insnöad i lilla Sundsvall.

Det ska nog gå till sig med tiden.


Men trots all den förvirring så kan jag känna att jag

gjort ett bra val.

Det är så intressanta ämnen vi ska läsa.

Igår var det en föreläsare som hade tagit sig upp

från botten. Efter flera år av djupa depressioner och ett flertal

psykoser stod hon nu och berättade om sitt liv och hennes återhämtning.

Vilken inspiration hon är för andra som har det svårt.

Det var väldigt rörande och lärorikt.


Längtar redan tills det är dags för nästa träff!

Sen märks det att det inte är komvux el dyl.

Tuffa krav och direktiv.

Meen det ska nog gå. Imorgon ramlar första uppgifterna in.

Då har jag 6 v på mig. Så det är bara att sätta fart.

En vecka går ju bort till sol och bad på canarias!

Bara jag får jobba nu oxå då.. 


Nu blir det kaffe och börja läsa lite litteratur.

Sen prom med dårarna.

Have a great day!! /E! 




Av Erika - 4 februari 2013 17:14

Denna måndag började med en kort prom med hundarna.

Kaffe och korsord med två slöa hundar..

Då ringede avdelningen om personal brist.

Yepp bara o hoppa ur pyjamasen.

Tur att underbart snälla svärfar ställde upp o skjutsa.

Men det löste sig väl där så jag kunde gå hem en timme tidigare.


Så nu har jag diskat, tvättat, ätit och packat klart.

Dagens otroligt lyxiga middag bestod av; 

grillad kyckling, keso, avokado och en majskolv.

Nu blir det tokmys med hårbollarna, innan jag landar i soffan.


Känns helknäppt att kliva upp 00.45

Har ju knappt somnat.

Aja hoppas jag kan sova på tåget bara..

Hörlurar med soft musik i, och ögonmask sen ska det väl gå.

Liite nervös inför imorgon..

Men det ska bli så roligt!
Den här tiden imorgon är jag och shoppar i Sollentuna gallerian   


Dont worry, be happy /E!

                                                                        

Av Erika - 1 februari 2013 08:57

I onsdags tränade jag kickboxning en timma.

Helt slut va jag efter det.

Inte har jag pysslat m sånt tidigare eller..

Men det tog!!
Har fruktansvärd träningsvärk idag.

Går som ja.. jag vet inte vad.

Om allt går enligt planerna så blir det mage idag.


Ikväll komma bästa Tessan hit för

en tjejkväll.

Ska bli kul.


Sen ihelgen ska jag kolla över

de saker som ja behöver ha med till Sthlm.

Åker ju natten mot tisdag.


Nu bli ne kaffe /E!

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards